fredag den 30. maj 2008

Verdens bedste job

Jeg har bare verdens bedste job. Tænk hver dag i 3 år at være omgivet af en flok hormon-fyldte teenagere, der udfordrer dig på både tanke og sind og som skal udfordres og begrænset på en og samme tid. Unge mennesker, der på hver sin måde er krøbet ind under huden på mig. De har været i min varetægt og en del af deres liv og udvikling har været mit ansvar. Der er blevet grint og grædt meget i de tre år - og i dag har jeg sendt dem på læseferie og snart er de på vej videre ud i livet.

I dag var en festdag med udklædning, karameller og andet godt. Samtidig var alle bevidste om, at det også var farvel. Jeg fik en flot kurv og et fint vedhæng til mit troldekugle-armbånd - men bedst af alt gav hver elev mig nogle ord med på vejen - Det var varmt, kærligt, oprigtigt og lige fra posen. Flere havde svært ved at få det sagt - men alle som en havde noget at sige. Der blev sunket en del klumpe i halsen - og jeg gik derfra rigere og med et varmt varmt hjerte.



Satans fantastiske unger.

1 kommentar:

  1. yndigt at blive værdsat. og det er jo netop sådanne dager der gör det dét hele værd.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet