mandag den 15. december 2014

En pels

Et stykke strik er løbet af pindene - det har været længe undervejs, måske fordi jeg allerede i processen fornemmede, at den ikke var helt god. Det er Pels fra Anette Ds skønne bog Grønland. Modellen er superflot - men min version er blevet for kort, hatten fungerer ikke - og det er som om mine skuldre ikke er helt brede nok til al det strik, der skal være på dem.



Jeg går nu lidt rundt om den, tænker i omstrik eller i om, der mon kommer en forbi, den lige kunne passe og som vil kunne slide den op i brug - en som ville kunne redde den fra en grum skæbne bagerst i et skab.

Jeg hader mislykkede projekter - men dvæler sjældent ved dem - videre og ind en ny proces, der giver glæde og skaberlyst.

2 kommentarer:

  1. Æv æv hvor kedeligt at den ikke lige passer. Ellers lækker model og strik.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den har fundet en glad modtager :-)

      Slet