onsdag den 25. februar 2015

Levet liv

Der er stadig liv - og måske lige en anelse for mange gøremål og for lidt laden tankerne flyve og ideerne tagen form. Det er arbejde og udfordringer der, der tager det meste af om ikke den vågne tid - så af mængden af energi, der er til rådighed.


Jeg lander hårdt og tungt i sofaen - de dage jeg når det - og har sjældent kræfterne til for alvor at få strikkepindene op i omdrejninger. Projekter flyder ikke fra min hård - men jeg kæmper for at finde tid og overskud til de kreative processer, fordi jeg ved, jeg der finder den der energigivende og livsbekræftende følelse af eksistens og overskud.



Abelone har jeg kæmper lidt med og imod. Kæmpet med at finde de rigtige farver, knække koden til opskriften, som drillede mig - nok mest pga. af egen træthed og manglende hjerneomdrejninger - og mangler nu egentlig kun de sidste striber og ærmet.


Alligevel er den dømt ude - modellen er skøn - men farven var forkert til en trøje og nu bliver den i stedet til en Arving - eller det er planen, når jeg lige finder de fornødne kræfter til at løfte armene. Jeg vil leve mere end bare overleve - og skal lige have et livs-eftersyn og fundet den rigtige priorierings-nøgle.

2 kommentarer:

  1. Skulle du finde nøglen et sted, er du så lige sød at give et hint?

    SvarSlet
  2. Hmm - du lyder lidt udbrændt. Håber du finder nøglen - og hurtigt. Pas på dig selv. Sender mange tanker.

    SvarSlet