søndag den 5. april 2015

Tøm kurven

Aftalen med mig selv var klar. Ferien skulle bruge på bl.a. at finde bunden på nogle af de mange strikkekurve. Et af de mange ufærdige projekter jeg stødte ind i, var Helga Isagers Honey, som jeg startede på Fanø Festival helt tilbage i 2013.

Jeg var da stor i slaget og mente klart, at den skulle på ryg hurtigst muligt. Jeg havde prøvet modellen i en strikbutik og var solgt på stedet. Alligevel blev Honey et strikketøj, der blev ved med at forsvinde ned i kurven, blev udsat og skudt til side.


Et øjeblik var jeg ved at opgive og sende den til de evige strikketøjs-marker - men et fast tag i nakken, en snert af "jeg-ved-ikke-hvad-jeg-skal-strikke" krise og flere feriedage i streg - og jeg kan nu melde fææææærdig.

Let luftig og smuk smuk i sit udtryk. Den er kampen værd - men tror ikke lige, jeg går i gang med en to'er :-)

12 kommentarer:

  1. Dejligt du er ved at være færdig med den. Der er bare nogle strikkeprojekter, der er for kedelige at strikke

    SvarSlet
    Svar
    1. Nogle er så kedelige, at de må opgives - andre kedelig men som må laves, fordi resultatet er så lækkert. Den her var af sidste kategori :-)

      Slet
  2. Så kæk. Flot det er den

    SvarSlet
    Svar
    1. Total kæk over at have kæmpet kampen til ende med den strik :-)

      Slet
  3. Hvor er den da blevet smuk. Det var godt, du holdt ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er så meget besværet værd - dog ikke i sådan grad at jeg skal have den i andre farver :-)

      Slet
  4. Godt kæmpet - det er nemlig en sejtrækkeri.
    Men den er sååååååååå fed at have på, så det vil du glæde dig over mange gange.
    Faktisk så fed at jeg kan få den vanvittige tanke at lave en mere.....indtil jeg kommer i tanker om sejtrækkeriet....

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig allerede til at slide den af skuldrene - men sejtrækkeriet står stadig for tydeligt i erindring til, at jeg drømmer om en mere :-)

      Slet
  5. Hvor er den bare smuk. Tillykke med den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh jeg er også glad for den :-)

      Slet
  6. Det var godt du lavede den færdig. Den ser lækker ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er så let og blød og så dejligt at den er færdig :-)

      Slet