mandag den 22. juni 2015

En gentagelse værd

Det er et mønster, jeg bliver ved med at vende tilbage til. Peasy-trøjen, som hittede for flere år siden, og som jeg har lavet op til flere varianter af både til egen brug og til andre. Det petroleum-blå garn startede som en hæklet Bark og endte som en Peasy, fordi strukturen i det hæklede blev en anelse for hård - og jeg måske mere trængte en en løs og let trøje.

Mønsteret er så fint, raglan-udtagningerne ligger snorlige og sirligt og pasformen sidder lige i skabet. Jeg tør ikke love, det bliver den sidste - men drømmer om et finde et mønster, der i den grad lige rammer plet, så jeg som det mindste kan variere mellem to :-)

Farven er en hel historie for sig. Hel mørk petroleum. En tråd højland og en tråd mohair, der spiller tæt op af hinanden og alligevel skaber et snert af spil.  Nu mangler jeg bare at finde de helt rigtige knapper - inden jeg kan slide den af ryggen :-)

2 kommentarer:

  1. Den ser rigtig fin ud. Højlandsuld og mohair er en rigtig god og blød kombination.

    SvarSlet
  2. I am extremely impressed along with your writing abilities, Thanks for this great share.

    SvarSlet