søndag den 7. juni 2015

Harry Potter nørderi

Konfirmations-turens særlige oplevelse var nøje udvalgt - et tur til Harry Potter land udenfor London, hvor de har samlet alle studierne fra filmen, hvor de løfter sløret for, hvordan historien er opstået, hvordan special-effects er lavet, hvor man kan tage en tur med toget, gå gennem væggen på den særlige perron, finde sin egen særlige tryllestav, se de store skakbrikker, møde Voldemort og så meget meget mere.
 

 
3 timer var afsat til besøget, og det kunne kun med nød og næppe gøres på den tid. En masse snak om den magiske verden og en stor lyst til at rive en weekend ud af kalenderen og se alle filmene fra ende til anden. Lige om lidt og måske i sommerferien - lige før jeg hepper på et par dage med regnvejr :-)

6 kommentarer:

  1. Uha - det ville jeg også gerne se! Håber I havde en skøn tur

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var en vild oplevelse - der var samlet så meget på et sted - at man slet ikke kunne forestille sig det på forhånd. Det er et besøg værd - især hvis man er lidt Potter-fan

      Slet
  2. Harry Potter, - nok den mest betydningsfulde fiktive person i børnelitteratur i nyere tid. Et helt fantastisk univers. Jeg er egentlig slet ikke til fantasy, - men jeg er solgt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er slet og overhovedet ikke til fantasy - men Potter er noget særligt og skiller sig ud på den gode måde - og vildt hvor mange børn, der har fået smag på læsning af den vej :-) Det alene gør mig til Potter-fan :-)

      Slet
  3. Vi har film 1-6, hvis du får brug for det.

    SvarSlet
  4. Fedt. Det må være til et besøg i regnvejr. Vores børn var små, da HP kom frem - og den storm bøgerne tog børnene med,, var helt fantastisk. I skolen oplevede jeg, at elever - også ikke rigtig dygtige læsere - kæmpede sig igennem bogen - fordi de ville! De bøger har betydet så enormt meget for læsningen for den generation.

    Fornylig havde vi HP maraton herhjemme - og så alle filmene i en forlænget weekend. Så lige nu er jeg ved at læse bøgerne igen - der var så mange detaljer, jeg havde glemt.
    Jeg er fantasyfan.

    SvarSlet